Klachtenregeling

Wij schenken in onze praktijk aandacht aan de kwaliteit van de behandelingen. De meeste patiënten zijn tevreden over hun behandelingen. Desondanks kan het een keer voorkomen dat u vindt dat er een medewerker u verkeerd of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet.

Neem contact op met de praktijk:

U kunt uw onvrede kenbaar maken middels dit klachtenformulier. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.

Na ontvangst van dit formulier nemen we contact met jullie op om een verhelderend gesprek met de orthodontist of praktijkmanager in te plannen. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt. En de orthodontist of medewerkster kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de orthodontist belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.

Advies van TIP

Als u er samen niet uitkomt, kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt. Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van uw tandarts, de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT). De afhandeling verschilt per situatie. De TIP-medewerker kan u verder adviseren. TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de NMT voor te leggen.

Telefoonnummer 0900 20 25 012 (€ 0,90 per gesprek).

KNMT-Klachtenregeling

Als u besluit uw probleem per brief aan de KNMT voor te leggen, kunt u gebruik maken van de Klachtenregeling NMT.

Deze regeling voldoet aan de eisen die de wet Klachtrecht Clienten Zorgsector aan iedere zorgverlener stelt.

Maak direct een afspraak

© Orthodontiepraktijk Diels 2018 - Website: Van Dongen Design

logo
Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met ons cookiebeleid.